Araç tipik Porsche olarak birçok yeteneği bünyesinde topluyor: Sportif sürüş dinamikleri, geniş iç alan ve bir Gran Turismo’nun üstün konforu. 911, Boxster ve Cayman spor otomobillerinin ve Cayanne SUV’un yanında yerini alacak olan Panamera, Porsche’nin dördüncü model serisi olacak.
Porsche Panamera tasarımcıları tipik bir Porsche’nin görünümünü korurken bir yandan da aracı yepyeni ve gerçekten farklı bir model olarak konumlandırmayı başarmışlar. Porsche Panamera oranları sayesinde bulunduğu pazar segmentinde öne çıkıyor: 193 santimetrelik genişliği ve 142 santimetrelik yüksekliğiyle karşılaştırılabilen diğer dört kapılı modellere göre hem daha geniş, hem de daha alçak. Otomobilin toplam 4,97 metrelik uzunluğu ve kısa, ön ve arka tekerlek tampon ucu arası, kolayca tanınan bir GT silueti kazandırıyor. Porsche Panamera’nın tarzında ve ayrıntılarında on yıllar içinde 911 üzerinde mükemmelleştirilmiş ve Boxster’e, Cayman’a ve Cayenne’e başarıyla uygulanmış tasarım felsefesini izliyor.
Porsche tasarım diliyle yeni bir segment oluşturuyor. Bir spor otomobilin görünümünden alınmış sportiflik DNA’sının, klasik salon gövdesine getirilmiş eşsiz yorumun ve değişken alan kavramının avantajlarının bir araya getirilmesi sayesinde bu yeni Porsche gerçekten kendine özgü bir görünüme bürünmüş. Örneğin, Porsche Panamera geleneksel radyatör ızgarası yerine güçlü eğimlere sahip hava giriş aralıklarıyla geliyor. Şişik çamurlukları ve uzun ve pürüzsüz motor bölmesi – ayrıca düz ön kapağın iki yanındaki belirgin biçimde eğim kazandırılmış kanatlar – Porsche müşterilerinin 45 yıldan uzun süredir takdir ettiği o tipik 911 “manzara”sını yaratıyor. Motor kapağı üzerindeki V şeklindeki iz ve arkaya doğru bir ok gibi sivrilen arka pencere de bir spor otomobiline ait özellikler. Arka tekerleklerin üzerindeki kaslı omuzlar, spor otomobil benzeri tavan hattının eğimi ve gözle görülebilen egzoz boruları da safkan Porsche DNA’sını taşıyor.
Porsche Panamera tasarımcıları tipik bir Porsche’nin görünümünü korurken bir yandan da aracı yepyeni ve gerçekten farklı bir model olarak konumlandırmayı başarmışlar. Porsche Panamera oranları sayesinde bulunduğu pazar segmentinde öne çıkıyor: 193 santimetrelik genişliği ve 142 santimetrelik yüksekliğiyle karşılaştırılabilen diğer dört kapılı modellere göre hem daha geniş, hem de daha alçak. Otomobilin toplam 4,97 metrelik uzunluğu ve kısa, ön ve arka tekerlek tampon ucu arası, kolayca tanınan bir GT silueti kazandırıyor. Porsche Panamera’nın tarzında ve ayrıntılarında on yıllar içinde 911 üzerinde mükemmelleştirilmiş ve Boxster’e, Cayman’a ve Cayenne’e başarıyla uygulanmış tasarım felsefesini izliyor.
Porsche tasarım diliyle yeni bir segment oluşturuyor. Bir spor otomobilin görünümünden alınmış sportiflik DNA’sının, klasik salon gövdesine getirilmiş eşsiz yorumun ve değişken alan kavramının avantajlarının bir araya getirilmesi sayesinde bu yeni Porsche gerçekten kendine özgü bir görünüme bürünmüş. Örneğin, Porsche Panamera geleneksel radyatör ızgarası yerine güçlü eğimlere sahip hava giriş aralıklarıyla geliyor. Şişik çamurlukları ve uzun ve pürüzsüz motor bölmesi – ayrıca düz ön kapağın iki yanındaki belirgin biçimde eğim kazandırılmış kanatlar – Porsche müşterilerinin 45 yıldan uzun süredir takdir ettiği o tipik 911 “manzara”sını yaratıyor. Motor kapağı üzerindeki V şeklindeki iz ve arkaya doğru bir ok gibi sivrilen arka pencere de bir spor otomobiline ait özellikler. Arka tekerleklerin üzerindeki kaslı omuzlar, spor otomobil benzeri tavan hattının eğimi ve gözle görülebilen egzoz boruları da safkan Porsche DNA’sını taşıyor.